جراحی بینی گوشتی همراه با هزینه

فهرست مطالب

در عصر مدرن ، زیبایی فرم و معنی جدیدی به خود گرفته است و انسان ها نیز همیشه در صدد بهتر کردن ظاهر خود از طریق عمل های زیبایی بوده اند. ایجاد تناسب کلی بین اجزای صورت و بدن ، دلیل اصلی انجام این دست از جراحی ها می باشد. چون صورت اولین ارگانی است که حین مواجهه با افراد نظرات را به خود جلب می کند ، بنابراین به زیبایی آن اهمیت زیادی داده می شود. در میان عمل هایی که در صورت انجام می شود ، عمل جراحی بینی محبوبیت زیادی را در میان افراد دارد و پزشکان این زمینه نیز زبده و متخصص هستند. این پروسه به اشکال مختلفی انجام می شود که یکی از آن ها جراحی بینی گوشتی می باشد. افرادی که باید به سراغ این عمل بروند بینی های پهن با پوست ضخیم و منافذ باز دارند. دکتر مهدی صباغی بهترین جراح بینی گوشتی تهران در ادامه صفر تا صد تمام چیزهایی که باید در مورد عمل بینی گوشتی بدانید را توضیح داده اند. پس با ما همراه باشید.

 

جراحی بینی گوشتی - دکتر مهدی صباغی

 

بینی گوشتی چه خصوصیاتی دارد؟

به طور کلی در صورتی که بینی شما دارای ویژگی های زیر باشد ، در دسته بینی های گوشتی قرار خواهد گرفت :

  • پوست آن ضخیم است
  • نوک بینی پهن است و غضروفهای زیر آن بسیار ضعیف هستند
  • سوراخ های بینی به اندازه پوست ضخامت دارند
  • منافذ روی این عضو بزرگتر دیده می شوند

در این دماغ ها غضروف بافت ضعیفی دارد و زمانی که به پایین بینی دست می زنید ، به سادگی تکان می خورد. یکی از دلایلی که جراحی بینی گوشتی را نسبت به دیگر عمل ها سخت می کند ، همین موضوع است. در واقع برای اینکه از این عمل بهترین نتیجه را بگیرید نیاز است تا جراح بینی انتخابی شما با روش های پیوند غضروف آشنایی کامل داشته باشد.

یکی دیگر از نشانه های گوشتی بودن بینی شکل آن از زاویه پایین است. سر خود را بالا گرفته و در آینه به صورت خود نگاه کنید. بینی تان به شکل دایره یا مثلث دیده می شود؟ معمولا دماغ های گوشتی به علت پوست ضخیم و غضروف ضعیف ؛ حالتی گرد و پهن دارند.

آماده شدن برای عمل بینی گوشتی

قبل از انجام جراحی بینی گوشتی در تهران یا هر شهر دیگری ، ابتدا باید تحت آزمایش خون قرار گرفته و پرونده پزشکی خود را در اختیار جراح قرار دهید. بیماری های مربوط به خون و مشکلات ارثی می توانند در این فرآیند اختلال ایجاد کرده و روند نقاهت را با سختی مواجه سازند. علاوه بر آن ، در صورتی که سابقه ابتلا به کلوئید (گوشت اضافه) را دارید حتما جراح بینی گوشتی را مطلع سازید ، زیرا بروز اسکار یکی از عارضه های این پروسیجر می باشد.

غیر از این موارد ، نیاز است تا پیش از عمل از مصرف هر گونه دارویی که خون را رقیق می کند خودداری کنید. با این کار احتمال خونریزی در حین و بعد از جراحی بینی گوشتی را کاهش خواهید داد. همچنین مصرف سیگار و الکل نیز باید دو هفته پیش از فرآیند قطع شوند.

عمل بینی گوشتی چگونه انجام می شود؟

این رویکرد اغلب تحت بیهوشی عمومی صورت خواهد گرفت. در صورتی که نیاز به ایجاد تغییرات اساسی در نوک و پل بینی باشد ، جراح برش هایی در زیر بینی ایجاد نموده و از طریق آن ها پوست را بالا می کشد. از این طریق دسترسی خوبی به ساختارهای مختلف این عضو ایجاد می شود. اما اگر تنها هدف جراحی بینی گوشتی در تهران جمع کردن پره های آن و کاهش پهنا باشد ، نیازی به بلند کردن پوست نخواهد بود.

پس از اتمام این فرآیند و رسیدن به نتیجه مورد نظر ، تمامی برش ها با بخیه بسته خواهند شد. سپس بسته به تشخیص پزشک داخل بینی اسپلینت یا تامپون قرار گرفته و روی آن بانداژ می شود.

انتظارات بعد از عمل زیبایی بینی گوشتی

این پروسیجر حدود دو ساعت زمان نیاز دارد. پس از پایان کار ، بیمار به اتاق ریکاوری منتقل شده و در صورتی که عارضه خاصی رخ ندهد ، به بخش منتقل می شود.

به علت اثر داروهای استفاده شده حین جراحی بینی گوشتی ، متقاضی نمی تواند به تنهایی به خانه رفته و کارهای خود را انجام دهد. به همین دلیل حضور یک همراه ، اهمیت پیدا می کند. این فرد باید شما را به خانه رسانده و در روزهای اول از شما مراقبت نماید. توجه داشته باشید ؛ زمانی که اثر داروهای بیهوشی و مسکن از بین رود ممکن است با کمی احساس درد و سوزش مواجه شوید که این امر کاملا طبیعی است.

تامپون داخل بینی معمولا بعد از یک الی دو روز برداشته خواهد شد ، اما اسپلیت روی بینی باید بین هفت تا ده روز باقی بماند. از عوارض زودهنگام جراحی بینی گوشتی می توان به کبودی در اطراف بینی و زیر چشم ها ، خونریزی خفیف و تورم اشاره کرد. همه این مشکلات در کمتر از دو ماه برطرف خواهند شد.

بینی گوشتی بعد از عمل برمی گردد؟

این سوال ، سوال خیلی از متقاضیان این عمل است. اما باید گفت در صورتی که سن رشد را رد کرده باشید ، بینی به حالت قبل از خود باز نخواهد گشت. البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که برای دیدن نتیجه جراحی بینی گوشتی در تهران یا هر شهر دیگری ، به حداقل شش ماه زمان نیاز دارید. این دست از بینی ها به دلیل پوست ضخیمی که دارند با تورم بیشتری نیز مواجه می شوند ؛ پس اگر نتیجه عمل بینی استخوانی بعد از دو ماه مشخص شود ، باید برای دیدن حاصل کار رینوپلاستی بینی گوشتی مدت بیشتری منتظر بمانید. این مسئله را نیز در گوشه ذهن خود داشته باشید که دقیقا به خاطر ورم ، بینی کمی سربالاتر از چیزی خواهد شد که در نظر داشتید ، اما به مرور زمان و از بین رفتن این عارضه نوک بینی کمی پایین میافتد.

اسکار جراحی بینی گوشتی

برش های این پروسه معمولا در مناطقی ایجاد خواهند شد که در حالت عادی قابل دید نباشند. جای زخم باقی مانده از آن نیز بعد از مدتی به صورت خود به خود از بین خواهد رفت. اما توصیه می شود برای جلوگیری از بروز اسکار بعد از عمل بینی گوشتی ، از انجام برخی فعالیت ها خودداری کنید. برای مثال استفاده از دخانیات ، ورزش سنگین ، قرار گرفتن در برابر گرما و نور خورشید همگی از این فعالیت ها هستند. علاوه بر آن می توانید با استفاده از پمادهای تجویز شده ، نوشیدن آب به میزان کافی و استفاده از محصولات پوستی احتمال بروز بافت اسکار را  به شکل قابل توجهی کاهش دهید.

بهترین سن برای جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی معمولاً به عنوان فرایندی انجام می‌شود که هدف آن بهبود ظاهر بینی و تناسب آن با سایر ویژگی‌های صورت است. سن مناسب برای این نوع جراحی ممکن است در هر فرد متفاوت باشد، اما بسیاری از جراحان پلاستیک توصیه می‌کنند که افراد باید به سنی رسیده باشند که رشد مولفه های صورت آن‌ها به پایان رسیده و این روند اغلب در 18 سالگی یا بالاتر رخ می دهد.
در این سن رشد استخوان‌ها و غضروف‌های بینی تقریباً به پایان می رسد و این امکان را فراهم می‌کند تا جراحی بعد از اجرا و خلق نتیجه زیبا و چشم نواز ، دستخوش تغییر ناشی از رشد بینی نشود. در ضمن، بیمار باید از نظر شخصیتی نیز به رشد و بلوغ کافی رسیده باشد تا بتواند در خصوص مواردی از قبیل جراحی بینی گوشتی با شناخت کامل و توانمندی ، تصمیم گیری کند.

تکنیک گرافت غضروفی در جراحی بینی گوشتی

تکنیک پیوند زدن غضروف یکی از روش‌های مورد استفاده در جراحی بینی گوشتی است که درآن ، هدف تقویت چارچوب غضروفی بینی ، دنبال می شود. یکی از ویژگی های منحصر بفرد این تکنیک این است که غضروف مورد نیاز برای پیوند زده به بینی و فرم دادن به آن ، از بدن خود بیمار و از بخش هایی از قبیل سپتوم ، گوش یا حتی دنده بیمار تهیه می شود. پزشک در خصوص تعیین منبع تهیه غضروف ، قبل از جراحی تصمیم گیری می کند.
در این فرآیند، غضروف تهیه شده ، با استفاده از تکنیک‌های ویژه جراحی به بخش‌های مختلف بینی اضافه می شود تا فرم دلخواه در آن خلق گردد. این تغییرات شامل مواردی از قبیل تغییر ارتفاع یا عرض بینی یا ترمیم بخش هایی از بینی است که نیاز به تقویت و ترمیم شدن دارند.
این تکنیک اغلب در جراحی‌های بینی گوشتی به کار می‌رود تا نتیجه نهایی با توجه به نیازهای فرد و توقعات بیمار حاصل شود. تجربه و مهارت جراح در اجرای این تکنیک بسیار حائز اهمیت است تا نتیجه جراحی ، طبیعی بوده و هارمونی چشم نوازی را در صورت خلق کند.

کلام آخر

با اینکه پروسه عمل بینی گوشتی تفاوتی با رینوپلاستی معمولی ندارد ، اما انجام آن نیاز به تخصص و مهارت یک جراح حرفه ای و با تجربه دارد. دلیل آن هم این است که این دست از بینی ها معمولا پوست ضخیم و غضروف ضعیف دارند و تغییر دادن شکل آن ها سخت است. پس انتخاب بهترین جراح بینی گوشتی تهران ، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار خواهد بود. البته بهبود شکل و ظاهر بینی تنها هدف جراحی بینی گوشتی نیست و بسیاری از افراد برای ترمیم شکستگی یا بهبود عملکرد و تنفس به سراغ آن می روند.

دکتر مهدی صباغی

دکتر مهدی صباغی ، از بهترین جراحان بینی هستند که در شهر تهران فعالیت دارند. ایشان در سال های فعالیت خود در این زمینه ، هزاران جراحی موفق را انجام داده اند. دکتر صباغی با بهره‌گیری از علم و دانش روز دنیا و مهارت و تجربه خود، همواره در تلاش است تا بهترین نتیجه را برای شما رقم بزند. ایشان با رعایت کامل اصول زیبایی‌شناسی و توجه به تناسبات چهره، بینی شما را به گونه‌ای جراحی می‌کنند که طبیعی و زیبا به نظر برسد.

3.3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

دکتر مهدی صباغی

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x