جراحی بینی استخوانی | عکس قبل و بعد عمل

عمل رینوپلاستی یک فرایند زیبایی / درمانی دارای تاریخچه بسیار کهن است و قرن هاست برای رفع ایرادات و آسیب های وارده به بینی که منجر به بروز ناهنجاری هایی در این عضو کانونی شده است ، مورد استفاده قرار می گیرد. هر چند این فرایند اساساً دارای ماهیت جراحی یا تهاجمی است ولی ردپای هنر ، خلاقیت و ایده های ناب تراوش شده از ذهن خلاق جراح را به خوبی می توان در آن مشاهده کرد. بینی افراد بر اساس ویژگی های غالب خود ، در یکی از دو گروه بینی های استخوانی یا گوشتی قرار می گیرند. اگر بینی شما از نوع استخوانی است و قصد دارید با عمل ، شکل و فرم ظاهری و عملکرد آن را ارتقا دهید و به واسطه این بهبود ، اعتماد به نفس بالاتری به دست آورید ، پروسیجر جراحی بینی استخوانی با اجرای تکنیک های حرفه ای ، بهترین راهکار پیشنهادی برای شماست. با دکتر مهدی صباغی  جراح بینی استخوانی در تهران همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در این باره به دست آورید.

جراحی بینی استخوانی - دکتر مهدی صباغی

از کجا بفهمیم که بینی مان استخوانی است؟

ساختار و شکل استخوان بینی را می توان به یک مخروط تشبیه کرد. بینی های استخوانی بر خلاف بینی های گوشتی ، دارای پوست نازک تری بوده و انعطاف پذیر تر هستند. بنابراین ، برای شکل دادن به آنها ، دست بازتر است و معمولاً می توان نتیجه بهتری را در پی جراحی این نوع بینی ها ، انتظار داشت. آنچه در اغلب بینی های استخوانی بعنوان یک ویژگی بارز به چشم می خورد ، برآمدگی تحت عنوان قوز است که در پل بینی قرار داشته و خصوصاً از نمای نیمرخ ، بسیار بدشکل است. یک فاکتور مهم در جراحی بینی استخوانی در تهران یا هر شهر دیگری ، خلق هارمونی و تعادل بین بینی ، صورت و تمامی اعضای روی صورت است. اغلب ، افرادی که چنین هارمونی در صورت آنها وجود دارد ، از چهره شان راضی ترند. دست یابی به یک شکل ظاهری طبیعی و جذاب ، اثر هنری است که به واسطه مانور دستان هنرمند جراح بینی استخوانی ، خلق می شود.

داوطلب ایده آل عمل بینی استخوانی

فاکتورهایی که در تعیین داوطلبی بیمار جهت قرار گرفتن تحت عمل جراحی بینی استخوانی در شهر تهران لحاظ می شوند ، اغلب شامل گزینه های زیر می باشد:

  • سن : به داوطلبین توصیه می شود تا قبل از سپری شدن دوره نوجوانی برای این جراحی ، اقدام نکنند. در پایان دوره نوجوانی ، رشد اسکلت بینی و بافت های نرم صورت کامل می شود و بعد از آن هیچ محدودیت سنی برای جراحی وجود نخواهد داشت.
  • سلامت عمومی : بیمارانی که از یک بیماری جدی از قبیل ناهنجاری خونی ، بیماری قلبی یا ریوی ، فشار خون بالا و سایر بیماری ها رنج می برند ، لازم است قبل از ورود به این عمل زیبایی بینی استخوانی ، برای درمان یا مهار بیماری اقدام کنند.
  • دیدگاه مثبت : بیمارانی که از انتظارات و اهداف منطقی ار در جراحی دنبال می کنند و از نظر ذهنی و روحی ، به بلوغ کامل رسیده اند ، برای جراحی بینی استخوانی در تهران ، داوطلبین ایده آلی محسوب می شوند.

پزشک در طول جلسه مشاوره ، به معاینه بینی و صورت بیمار می پردازد و ایرادات و ناهنجاری های آن را شناسایی می کند. وی به دغدغه های بیمار و انتظارات و اهداف او از جراحی گوش می کند و با در نظر گرفتن فاکتورهای متعدد ، در خصوص ایده آل بودن شرایط متقاضی برای داوطلبی در جراحی بینی استخوانی ، تصمیم گیری می کند.

پروسیجر عمل بینی استخوانی چگونه است ؟

جراحی بینی استخوانی بر اساس صلاحدید پزشک و دامنه گستردگی ایرادات بینی ، با استفاده از دو تکنیک اصلی باز و بسته و با استفاده از یکی از دو فرایند بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی قابل اجرا می باشد. در هر دوی این فرایند ها ، جراح با استفاده از ایجاد برش هایی ، امکان دسترسی به چارچوب استخوانی و غضروفی را برای خود فراهم می کند. وی با استفاده از تکنیک های مناسب و بهره گرفتن از ابزار تخصصی ، به رفع ایرادات در چارچوب بینی می پردازد. پس از انجام تمام تغییرات مورد نیاز ، برش ها بسته می شوند و بیمار در حالیکه بینی او گچ گرفته شده است ، اتاق عمل را به مقصد اتاق ریکاوری ، ترک می کند. پس از اینکه علائم حیاتی بیمار به طور کامل بازیابی شد و پزشک تشخیص داد که بیمار در شرایط صحت و سلامت کامل به سر می برد ، می تواند با بینی زیبا و جدید خود به منزل بازگردد.

نمونه کار جراحی بینی استخوانی توسط دکتر صباغی

انتخاب بهترین جراح بینی استخوانی تهران

همه ما زمانی که برای جراحی بینی استخوانی در شهر تهران تصمیم گیری می کنیم ، قطعاً دوست داریم بهترین نتیجه عایدمان شود. ولی مطمئن ترین راه برای دستیابی به چنین عایدی چیست؟ جواب صریح به این سوال ، در یک عبارت ، انتخاب بهترین جراح خلاصه می شود و اگر بینی شما از نوع استخوانی است ، انتخاب بهترین جراح بینی در تهران ، ضامن دست یافتن به یک نتیجه استاندارد خواهد بود. وقتی با سرچ در منابع مختلف ، جراح بالقوه خود را گزینش کردید ، حتماً در یک جلسه مشاوره با او شرکت کنید. در این جلسه ، عکس های قبل و بعد از عمل بیماران قبلی را ببینید. دغدغه ها ، اهداف و ایده هایتان را برای جراح بازگو کنید. یک جراح ماهر و با تجربه ، قطعاً به این جلسه ، بعنوان یک فرصت ارزشمند برای تبادل اطلاعات و شکل دادن یک همکاری مبتنی بر اعتماد برای همراهی در سفر عمل بینی استخوانی می نگرد.

عوارض جراحی بینی استخوانی

عمل زیبایی بینی استخوانی به دلیل تهاجمی بودن ماهیت آن ، عاری از عارضه جانبی نیست ؛ اما نکته قابل ملاحظه این است که چگونه و از چه راه هایی می توان آن را به یک پروسیجر کم عارضه تبدیل کرد. بدون شک ، تلاش برای به دست آوردن یک درک شفاف از جراحی بینی استخوانی باعث می شود که اگاهانه تر در انتخاب ها و تصمیم گیری هایتان قدم بردارید. این آگاهی باعث می شود که در فاز انتخاب بهترین جراح بینی استخوانی در تهران ، حساس تر و با وسواس بیشتری عمل کنید چراکه دوست دارید جراحی شما ، با کمترین عارضه ممکن و با بالاترین ضریب موفقیت اجرا شود و پزشک ، به پشتوانه دانش عمیق و تجربه وسیع خود ، با همراهی کردن بیمار تا نقطه رسیدن به یک نتیجه ایده آل ، او را در یک مسیر بی خطر و هموار در طول جراحی ، جلو خواهد برد.

همانطور که پیشتر اشاره شد ، عمل بینی استخوانی دارای ماهیت تهاجمی است و صرفنظر از سطح مهارت و تجربه جراح ، این عوارض بعنوان واکنش های طبیعی بدن در تلاش برای بهبود دادن ناحیه ای که در پی جراحی ، مورد تهاجم قرار گرفته است ، اتفاق خواهد افتاد. این عوارض که اغلب شامل ورم ، درد ، کبودی و خونریزی ملایم است ، تنها برای یک دوره محدود بروز کرده و به طور خودبخود ، فروکش خواهد کرد. یک جراح بینی استخوانی خوب در تهران ، برای همین عوارض موقتی نیز دستورالعمل هایی را در اختیار بیمار قرار می دهد که با اجرای آنها ، سرعت بهبود ، افزایش پیدا خواهد کرد.

جراحی بینی استخوانی زنانه و مردانه

تفاوت های آناتومیکی بین بینی استخوانی در زنان و مردان باعث می شود که جراحی بینی استخوانی مردانه و زنانه ، تفاوت هایی با هم داشته باشد. مردان در مقایسه با زنان دارای بینی بزرگ تری بوده و پایه بینی شان پهن تر است. همچنین پروجکشن بینی شان نیز بیشتر می باشد. بعلاوه ، زاویه بین بینی و لب بالا نیز در این دو جنسیت یکسان نیست.

مردان اغلب دوست دارند بعد از جراحی ، یک بینی قوی با پل صاف تر و سوراخ های بینی بزرگتر در مقایسه با بینی زنان ، عایدشان شود در حالیکه خانم ها به داشتن بینی کوچک ، با نوک بینی رو به بالا و یک شیب ظریف روی پل بینی و سوراخ های بینی جمع تر علاقمند هستند. اما آنچه در کنار این موارد ، از چشم انداز بهترین جراح بینی استخوانی تهران ، حائز اهمیت است ایجاد تغییراتی آگاهانه در بینی است تا نهایتاً یک هارمونی چشم نواز بین بینی و سایر بخش های صورت ایجاد شده و تعادل در چهره برقرار گردد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

دکتر مهدی صباغی